Helpoin tapa integroida yrityksen eri toimipisteet ja myyntikonttorit, on yksinkertaisesti laittaa kaikki toiminnot yhteen ja samaan tietokantaan. Näin useimmat varmaan jo tekevätkin, mutta mutkia matkaan voi tulla ulkomaisista yksiköistä tai myyntiyhtiöistä, jos niitä on. Järjestelmässä pitäisi silloin olla kyky saada paikalliset kirjanpidot ja verot ja muut hallinnolliset asiat hoidettua - ilman tuplatyötä. Odoo on käytössä jo 50+ maassa, joten kannattaa ensitöikseen tutkia, ovatko teidänkin maat mukana.
Myös alihankkijoiden liittäminen mukaan on helppoa, jos järjestelmä on nettipohjainen. Niinkuin Odoo on, 100%, eikä vain esimerkiksi puoliksi. Lisäät vain käyttäjätunnukset ja oikeudet, ja ulkopuolisetkin voivat tehdä oman osansa haluamistanne kuittaamisista tai muista tapahtumista - suoraan omaan järjestelmäänne!
Asiakkaiden suuntaan integroituminen hoituu tyypillisimmin verkkokaupalla, jollainen toki löytyy Odoosta. Mitään erillistä liittymää ei tarvitse rakentaa, vaan yhteinen tietokanta integroi. Mutta vaikka syystä tai toisesta haluaisitte pitää erillisen verkkokaupan, ei silloinkaan tarvitse alkaa koodaamaan mitään, Odoo:hon saa valmiita toimivia integrointeja johtaviin alustoihin, kuten WooCommerce, Shopify, Magento, Amazon jne.
Jos mikään edellisistä suoraviivaisista tavoista ei tuo riittävää integraatiota, niitä on toki mahdollista rakentaa tarpeen mukaan - meillä on niistä varsin kattavasti kokemuksia! Varsinkin nykyään varteenotettavimmaksi yhteysmalliksi noussut ns Rest-API on erityisen mukautuva ja nopeahko tapa saada järjestelmät keskustelemaan. Ja toki kaikkiin muihinkin tunnettuihin yhteystapoihin löytyy konstinsa, jos niikseen tulee.