Asiakaskutus voidaan yrityksissä hoitaa monella eri tavalla. Joskus se nähdään kirjanpidon toiminnoksi, koska suorituksia pitää valvoa reskontran kautta ja reskontra on osa kirjanpitoa. Toisinaan taas laskutusaineiston muodostus on sen verran mutkikas tapahtumiin perustuva toiminto, että se on joko osa toiminnanohjausta tai jopa erillinen toiminto.
Odoon tapauksessa laskutus toimii integroituna modulina, niin että aineisto on koottavissa myyntien, toimitusten, projektien, tuntikirjausten, korjaustöiden jne avulla automaattisesti, minkä lisäksi se tietenkin integroituu kirjanpitoon.
Ostolaskujen osalta yhteys tarvitaan ostotilauksiin ja ostoreskontraan, ja mahdollisesti myös projekteihin tai muihin sisäisen laskennan kohteisiin (kustannuspaikat, investoinnit jne). On myös mahdollista ottaa vastaan ostolaskuja sähköpostien ja PDF-dokumenttien kautta ja käsitellä ne sitten odoon toiminnolla erilaisia automatiikoita käyttäen. Kerromme mielellämme lisää mahdollisuuksista.
tuumaa Toiminnanohjaus
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin